• Homepage
  • >
  • Internet
  • >
  • Tips om je conversie te verhogen tijdens, maar ook na de feestdagen

Tips om je conversie te verhogen tijdens, maar ook na de feestdagen

  • ictbox
  • december 17, 2021
  • Comments Off
online marketing

Het is december en we hebben inmiddels black friday en Sinterklaas achter de rug. Momenten dat mensen graag wat extra’s uitgeven. Je conversie verhogen tijdens de feestdagen is fijn, maar ook daarna wil jij natuurlijk dat mensen hun geld uitgeven aan jouw producten. Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt tijdens en na de feestdagen? In deze blog geven wij je een paar tips. 

  1. Een speciale landingspagina 

Voor feestdagen kun je een speciale landingspagina maken. Een uitgelezen kans om jouw speciale actie voor bijvoorbeeld kerst of Sinterklaas toe te lichten. Maak deze pagina zichtbaar op de website in de menustructuur. Houd je wel aan je eigen huisstijl, maar geef het een extra feestelijk jasje! Gebruik bijvoorbeeld kleuren die passen bij de feestdag. 

Deze pagina kun je ieder jaar weer opnieuw gebruiken. Zo word je ook nog eens meer vindbaar in Google! Dus extra winst bij het maken van speciale landingspagina’s op je website voor feestdagen. Uiteraard kun je dit ook doen voor andere acties die je hebt. 

  1. Gebruik je social media advertising gericht 

Social media mag niet ontbreken in deze tips. Gebruik je social media kanalen om jouw acties en bijvoorbeeld unieke producten uit te lichten. Pas je content uiteraard ook aan in de sfeer van dat moment. Dit maakt het herkenbaar en grappig. 

  1. De nieuwsbrief in een ander jasje 

Bij feestdagen kun je ook jouw nieuwsbrief aankleden naar de sfeer van de feestdagen. Belicht in de nieuwsbrief welke acties je hebt, geef cadeau tips of andere leuke tips om de winterdagen goed door te komen. Gebruik ook zeker een countdown clock! Dit werkt heel goed. Dit is een leuke trigger voor de consument om toch een aankoop te doen. 

Deze nieuwsbrief kun je ook direct weer koppelen aan jouw landingspagina voor de actie. Zo maak je nog meer gebruik van de pagina. 

  1. Personalisatie 

Personaliseer je website voor jouw doelgroep. Personalisatie op de website speelt in op het gedrag van de websitebezoekers. Op basis van gedrag komt bijvoorbeeld een passende pop-up tevoorschijn, denk hierbij aan pop-ups wanneer een klant iets in zijn winkelmandje doet met nu besteld, morgen in huis. Val op! Zo pas je een stukje conversie optimalisatie toe die altijd effectief is. 

  1. Altijd meten 

Of je nu jouw conversie wil verhogen tijdens de kerstdagen of gewoon altijd. Meten is ontzettend belangrijk. Zet je speciale acties op? Gebruik UTM codes om te zien hoe succesvol de campagne was. Zo kun je dus van elke campagne exact zien wat de resultaten zijn en wat wel of niet werkt. 

En de grote truc is uiteindelijk. Start alvast nu met conversie optimalisatie voor het komende jaar. Want succesvol zijn tijdens de feestdagen, dat start al in januari! Besteed dus altijd zorgvuldig aandacht aan jouw online marketing

Previous «