Webbouwers: zo maak je je webshop betrouwbaar

  • ictbox
  • april 3, 2018
  • Comments Off
betrouwbare webshop

Online shoppen is helemaal de afgelopen vijftien jaar enorm populair geworden, in een enorm hoog tempo. De e-commerce branche is in hoog tempo geprofessionaliseerd en de omzetten van webshops gaan door het dak. E-commercepartij Coolblue had in 2017 zelfs een omzet van 1,2 miljard (!) euro.

Om succesvol te zijn met je webshop zijn je verzendvoorwaarden zeer belangrijk. Goedkope of geen verzendkosten en snelle levertijd bijvoorbeeld. Maar ook betrouwbaarheid is zeer belangrijk om klanten hun order te laten plaatsen in je webshop. Maar welke facetten dragen nu bij aan de betrouwbaarheid van je webshop? Zie hieronder een handige opsomming.

1. Thuiswinkel waarborg

Jezelf als webshop aansluiten bij Thuiswinkel waarborg verzekert je klanten van dat je een betrouwbare, professionele webshop bent.

2. Contactgegevens en vestigingsadres

Heb je een fysiek vestigingsadres met je webshop? Geef dat dan aan op je site. Klanten waarderen partijen die een fysiek adres hebben hoger dan partijen waar zo goed als niets over te vinden in in de “echte wereld”.

3. Look en feel van je webshop

Deze klinkt logisch: hoe je webshop er qua look en feel uit ziet bepaalt natuurlijk voor een groot deel je succes. Slechte teksten met veel fouten, een goedkoop logo en veel interne errors in je site werken je betrouwbaarheid flink tegen. Zorg dus voor een professionele uitstraling zoals deze webshop in verlichting.

4. Klantreviews

Goede reviews van je webshop? In Google Mijn Bedrijf, in Trustpilot of bij Klantenvertellen.nl? Vanzelfsprekend helpen goede reviews altijd bij het verkrijgen van een goed, betrouwbaar imago als bedrijf. Dat geldt natuurlijk ook voor webshops.

5. SSL-certificaat

Een SSL-certificaat versleutelt gegevens op webshops. Zo weten klanten zeker dat hun wachtwoord en persoonsgegevens veilig worden behandeld op de site. Een SSL-certificaat kost enkele euro’s per jaar en helpt niet alleen je betrouwbaarheid richting je klanten. Het helpt ook om hoger in Google te komen, aangezien Google een SSL-certificaat als betrouwbaarheidsfactor beschouwt.

Previous «